FRANCESCA CONSTANTINESCU, CoHotels: „În ultimii doi ani, pe litoral s-au făcut investiții de anvergură“

Francesca Constantinescu, proprietar și manager CoHotels. FOTO: Grig Bute, Ora de Turism
Francesca Constantinescu, proprietar și manager CoHotels. FOTO: Grig Bute, Ora de Turism

După discuția cu șeful unei agenții de turism, am rămas cu niște întrebări și pentru un patron de hotel, ca să înțelegem cam cum se vede și din perspectiva asta turismul de pe litoralul românesc. Răspunde Francesca Constantinescu, proprietar și manager de hoteluri de trei și patru stele în Jupiter și Cap Aurora.

Vă rog să vă prezentați un pic pentru cititorii Cațavencii.

Numele meu este Francesca Constantinescu, sînt managerul hotelurilor Delta și Poseidon din stațiunea Jupiter, care fac parte din grupul CoHotelsSîntem un grup de renume pe piață și avem din ce în ce mai multe servicii pe care le oferim oaspeților noștri, astfel încît aceștia să aibă un sejur cît mai plăcut și plin de activități de făcut împreună cu copiii, cu familia, avînd în vedere că zona noastră de litoral este destinată preponderent acestui segment de piață.

De cînd ați început această afacere?

Afacerea e începută din 1995 de către tatăl meu, Ciprian Constantinescu. El a preluat atunci hotelul Delta și afacerea a evoluat în timp, în sensul că am devenit un grup hotelier, care cuprinde în prezent hotelurile Delta, Poseidon, de patru stele, și California, de trei stele. Mai avem și alte unități adiacente domeniului hotelier, care oferă servicii complementare, cum ar fi aqua park-ul Galaxy Water Park, teatrul de vară din Jupiterunde oferim spectacole gratuite oaspeților noștri, un loc de joacă pentru copii, trei sectoare de plajă. Fiecare hotel are sectorul propriu de plajă și piscină proprie, astfel încît să oferim oaspeților noștri un sejur cît mai complet.

Dacă ar fi să faceți o analiză a ultimilor ani, cum a fost afectată afacerea dumneavoastră de această perioadă complicată, întîi pandemie, apoi război?

Pe timpul pandemiei și pe timpul războiului, la început, cel puțin, vînzarea s-a întîmplat foarte din scurt. Asta s-a schimbat preponderent în vînzare și astfel presiunea a fost foarte mare pe biroul de rezervări, în timpul sezonului. Ceea ce înainte cumva se întîmpla mai treptat, dar, anul acesta, lucrurile au evoluat spre bine și s-a ajuns din nou la o modalitate de rezervare și de vînzare asemănătoare cu ce era înainte.

Cam cu ce probleme vă confruntați? Și aici mă refer, în special, la găsirea forței de muncă, aceasta fiind, se cunoaște, una dintre problemele acestui sector, iar turismul fiind foarte afectat de lipsa personalului specializat. Cum vă descurcați?

Facem tot posibilul să găsim oamenii de care avem nevoie și să fidelizăm personalul pe care ne dorim să îl menținem în echipă. Bineînțeles că la noi, fiind o activitate sezonieră – în fiecare an deschidem și închidem –, personalul cumva migrează. Cei mai mulți sezonieri care vin și pleacă sînt cei necalificați, care se găsesc, din fericireceva mai ușor în perioada asta. E o problemă reală, mai ales în pozițiile-cheie, adică în pozițiile de management, de șefi de echipe, de coordonatori, oameni calificați. Aceștia se găsesc, din păcate, foarte greu.

Ați apelat la forță de muncă din străinătate?

Doar din Republica Moldova, mai departe, momentan, nu ne-am dus, sperăm să ne menținem așa ne descurcăm cu personal din Republica Moldova și din România.

Cum apreciați că arată litoralul românesc, stațiunea în care vă desfășurați activitatea, ținînd cont de faptul că turiștii români sînt obișnuiți cu alte standarde de calitate? Se poate să-i atragem să rămînă să-și facă vacanțele în România (cum s-a întîmplat în anii pandemiei, cînd, cumva, și-au redescoperit țara) și să-i și păstrăm?

În ultimii doi ani, cel puțin, pe litoral, și mai ales în sudul litoralului, s-au făcut investiții de anvergură și acest proces cred că va continua. E o zonă care se dezvoltă continuu și cred că putem oferi chiar mai mult decît se oferă afară. La noi în țară, unde copiii înțeleg limba, unde avem preparate culinare cu care sîntem obișnuiți. Adică cred că mergem spre bine și evoluăm frumos.

(va urma)

(articol publicat în Cațavencii nr. 33/625 din 23 august 2023 și pe catavencii.ro)

1 Trackback / Pingback

  1. FRANCESCA CONSTANTINESCU, CoHotels: „Am avut turiști canadieni, oaspeți din Anglia, din Franța“ - Ora de Turism

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.