FRANCESCA CONSTANTINESCU, CoHotels: „Am avut turiști canadieni, oaspeți din Anglia, din Franța“

Francesca Constantinescu, proprietar și manager CoHotels. FOTO: Grig Bute, Ora de Turism
Francesca Constantinescu, proprietar și manager CoHotels. FOTO: Grig Bute, Ora de Turism

Partea a doua a dialogului cu Francesca Constantinescu, proprietar și manager de hoteluri în Jupiter. Despre turiști străini, OMD și entertainment pe litoral.

În orice afacere e foarte important să-ți cunoști clientul, segmentul de piață căruia i te adresezi. Dumneavoastră vă cunoașteți clienții, de unde vă vin?

Clienții vin din toată țara, sînt familii cu copii care caută cît mai multe servicii, cum am spus, cît mai multe facilități: să petreacă un timp de calitate împreună cu familia, să stea la plajă, să beneficieze și de mare, de soare, de piscină, de partea aceasta acvatică, dar și de spectacole, de entertainment. Adică ei sînt foarte încîntați de partea asta de divertisment și, în timp, am văzut o evoluție în sensul acesta: spectacolele de teatru deja se solicită, adică oaspeții noștri întreabă, cînd au un sejur la noi, ce spectacole avem, ce evenimente – înainte doar puțini oameni întrebau, acum s-au obișnuit și chiar le place. Sînt încîntați și de animația pentru copii, de parcurile de joacă pe care le avem, baby land-ul, unde avem o echipă de animatori care colaborează cu noi de mai mult de 15 ani și care coordonează o activitate de divertisment pentru copii foarte veselă și îmbietoare pentru toată familia.

Turiști străini aveți?

Mai puțini, dar și aici am văzut o mică evoluție în ultimii ani. Cred că se poate face mult mai mult la nivel de promovare, dar poate aici intrăm într-o altă discuție, de promovare la nivel de țară, la nivel de litoral, la nivel mai mare decît bucățica noastră.

Cam din ce țări vin și, foarte important, revin?

Am făcut sondaje printre oamenii pe care i-am întîlnit în complexurile noastre. Am avut turiști canadieni, oaspeți din Anglia, din Franța. Majoritatea sînt atrași în zonă de partea de balneo, știu că în zonă sînt baze de tratament și vin pentru asta. Exact ce avem în plan și noi, să ne dezvoltăm și în această zonă: vom deschide un spa și un bazin de înot semiolimpic, în perioada următoare, tot în incinta Galaxy Water Park-ului, tocmai ca să cuprindem și acest segment, poate și de gimnastică medicală, de recuperare, și pentru zona Mangalia, pentru împrejurimi, astfel încît să aibă și localnicii acces la aceste facilități.

Spuneați mai înainte despre promovare. Discuția cred că ar trebui să pornească, apropo de promovare, de la mult discutata lege a OMD-urilor (Organizația de Management al Destinației), care este un instrument cu care se pot rezolva foarte multe probleme, inclusiv această promovare locală. Sau situațiile care, din păcate, sînt frecvente pe litoral: genul de hoteluri sau construcții care au rămas în paragină, cu proprietari care, din diverse motive, pare că au abandonat acea clădire și, din păcate, dăunează peisajului și business-ului turistic. Ați fi dispuși, ca grup – pentru că în afară de partea de hotelărie, înțeleg că activați și pe zona de servicii turistice –, să intrați într-un astfel de OMD? În ce stadiu se află crearea acestui OMD, aici, pentru litoral?

OMD Mangalia este deja creat. Noi sîntem membri, deci participăm activ la orice inițiativă de promovare. S-au și întreprins deja acțiuni de promovare majore pentru sezonul acesta, cu atragerea unor evenimente în zonă, cu diferite acțiuni, astfel încît turiștii să aibă cît mai multe motive să vină aici.

Bugetul pentru acest OMD se creează prin acea taxă hotelieră, aceasta e partea cea mai consistentă din bugetul pe care-l presupune o asemenea organizație.

Există o taxă de promovare care se achită la Primărie, la Consiliul Județean.

Fiecare întreprinzător din turism plătește o taxă, în funcție de cifra de afaceri, sau este o taxă fixă?

Este o taxă fixă, din cîte știu.

Prin alte părți, bugetul, cum vă spuneam, e constituit din acea taxă hotelieră, un procent din prețul camerei sau o taxă pe zi de turist.

Taxa de turist este instituită, este taxă locală, taxa hotelieră, dar aceea se încasează de către Primărie.

OK, și Primăria ce face cu banii respectivi?

O parte se duc spre promovare, o parte pentru întreținerea spațiilor ș.a.m.d.

Ce le-ați spune turiștilor români care nu au mai fost de multă vreme pe litoral, ca să-i atrageți aici?

Că foarte multe lucruri s-au schimbat în bine și că toate stațiunile, majoritatea locurilor de pe litoral, au renăscut și este o atmosferă foarte frumoasă, vara. Deci i-aș invita călduros să vină, îi așteptăm la noi în zonă cu mare drag.

(articol publicat în Cațavencii nr. 34/626 din 30 august 2023 și pe catavencii.ro)

1 Trackback / Pingback

  1. FRANCESCA CONSTANTINESCU, CoHotels: „În ultimii doi ani, pe litoral s-au făcut investiții de anvergură“ - Ora de Turism

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.