Nu sînt nici două zile (azi, luni, la momentul tastării acestor cuvinte) de cînd am părăsit Băile Tușnad, după o săptămînă de întoarcere în studenție, alături de cursanții școlii de vară a Facultății de Business și Turism din ASE, la invitația prietenei și colegei de FIJET, profesor Gabi Țigu.
Locul: Tabăra de bază a Școlii, cartierul general de unde se pleca și se venea spre/dinspre destinațiile zilei, a fost Hanul Secuiesc, pensiunea cocoțată pe un tăpșan, pe partea stîngă a unei curbe a șoselei Miercurea Ciuc – Sfîntu Gheorghe. Aici mi s-a alocat patul camerei 6, cu balcon cu vedere la Piatra Șoimilor, de la etajul al doilea al clădirii care urmează să intre în renovare și să fie conectată de corpul principal, cel cu restaurantul. În care mai fusesem, la ultima vizită în stațiune, ca să mănînc un gulaș într-un loc cochet, placat cu mult lemn și decorat ca orice restaurant tradițional cu căruță în curte și oale de lut înăuntru. Textul ăsta putea fi foarte bine găzduit și de rubrica de bar/restaurant, pentru că pe parcursul săptămînii am avut ocazia să degust cam toate mîncărurile zonei: dacă am aduna pe o masă tot ce ne-au servit gazdele noastre, de la pîine de casă, zeamă de cartofi cu ciolan afumat și tarhon, gulaș (ambele variante, și supă, și tocăniță), sarmale, papricaș, tochitură secuiască cu mămăligă și gomboț (un fel de găluște umplute cu prune întregi), ne-ar ieși o expoziție culinară de lins degetele și de încîntat toate limbile, fie ele maghiare, românești sau străine.
Oamenii: Aproape toate locurile din pensiune și din restaurant au fost ocupate de luni pînă duminică de profesorii și studenții de la ASE pasionați de turism care au venit aici să vadă zona și să se distreze, dar și să dea o mînă de ajutor, prin sugestii și propuneri de îmbunătățire turistică a stațiunii, organizatorilor. De altfel, cu șeful lor, primarul, un om deschis dialogului constructiv, am analizat problemele turistice locale, la o pălincă de prune.
Ambianța: În fiecare zi s-au desfășurat diverse activități interesante, studenții fiind împărțiți în patru echipe cu proiect dedicat: sondare de piață, creare de brand, marketing și dezvoltare. Seara, după drumețiile și vizitele la obiectivele turistice din Tușnad și împrejurimi, participanții schimbau impresii, la o bere, sau dezbăteau idei de proiect în sesiunile de lucru din sala de la parter sau de pe terasa din fața pensiunii. Dacă vreți să știți cum s-au simțit, ce-au văzut și ce-au făcut studenții pe-aici, puteți citi mai sus (și pe site) povestea Școlii de Vară Băile Tușnad 2019, relatată în detaliu de reportajul cîștigătoarei concursului jurnalistic de turism al taberei, care a avut ca premiu publicarea în revista noastră.
(articol publicat în Cațavencii nr. 36/422 din 11 septembrie 2019)
Be the first to comment