-
Aproape 1 milion de turiști mai mult în România față de 2019, anul de referință pre-pandemic
-
În premieră, a fost depășit numărul de înnoptări, trecând peste pragul de 30.000.000, peste anul 2019
-
Bibi Touroperator: Voucherele de vacanță au contribuit cu 30% la încasările din turismul intern
Astăzi au fost comunicate de către Institutul Național de Statistică datele finale pentru turismul românesc în 2024. Pentru prima dată se depășește pragul de 14 milioane de sosiri în unități de cazare autorizate din România. În 2024 s-a înregistrat o creștere de 4,5% față de 2023 și de 7,7% față de 2019, cu un număr de 14.263,7 mii sosiri. Practic, în primele 11 luni din 2024, s-a depășit tot anul 2019. În 2024, înnoptările au însumat 30.191,2 mii, depășind valorile din 2019, când au fost 29.870,4 mii.
Cifrele BIBI Touring Touroperator reflectă această statistică, numărul sosirilor în structuri clasificate de turism fiind cu 8% mai mare față de anul 2023 si cu 10% mai mare față de 2019. Din perspectiva agenției, anul s-a încheiat în creștere, cu vânzări de 11 milioane de euro și un număr de turiști care se apropie de 100.000.
Rezervările prin programul “Înscrieri Timpurii”, instrument care se bucură în continuare de un real succes pentru achiziționarea vacanțelor din timp, a reprezentat peste 30% din totalul rezervărilor. Reducerile au avut valori cuprinse între 10 și 50%.
Turiștii români au fost mai atenți cu bugetul alocat vacanței, preferând hoteluri mai bine poziționate în piață, cu facilități și servicii multiple, în defavoarea duratei sejurului, care, în unele cazuri, a scăzut, ajungând în medie la 4,4 nopți, pentru litoral, 3,1, pentru munte – balneo și 3 nopți, pentru Delta Dunării.
Din perspectiva touroperatorului, plata cu vouchere de vacanță a reprezentat aproape 30% din ponderea rezervărilor. Mai mult de 90% din totalul voucherelor emise în 2024, în valoare de aproape 2 miliarde de lei, fiind decontate. Cu aceste vouchere au putut fi cumpărate pe lângă pachetul de cazare, masă sau transport în interiorul țării și servicii opționale de tratament sau agrement furnizate de agenția de turism.
Pentru zona de litoral, 35% dintre turiști au preferat unități clasificate de 3 stele și 60% pe cele de 4 și 5 stele, iar pentru zona de munte-balneo proporția a fost constantă, în jur de 45%, atât pentru unitățile de 3 stele cât și pentru cele de 4 și 5 stele.
În lunile de vară din 2024, creșterea pentru Delta Dunării a fost de aproape 17%, în comparație cu aceeași perioadă din 2023. Numărul de înnoptări a crescut cu aproape 19%. Cele mai solicitate destinații pentru vacanța de vară din Delta Dunării au fost Sulina, Crișan, Mahmudia și Sfântu Gheorghe.
În prima lună din 2025 interesul turiștilor pentru vacanțe în România se menține atractiv, prin programul “Înscrieri Timpurii”, datorită ofertelor speciale cu reduceri semnificative aplicate în această perioadă a anului.
Riviera Românească continuă să fie în topul destinațiilor favorite de vacanță, rezervările efectuate în ianuarie fiind în creștere ușoară față de anul trecut. Mamaia, Eforie Nord, Neptun-Olimp și Venus acoperă peste 50% din numărul total de rezervări.
Printre tendințele observate se remarcă rezervarea vacanței din timp, cu reduceri care ajung chiar si la 45% din valoarea standard a pachetului. Interesul turiștilor români pentru hotelurile clasificate superior, cu servicii all inclusive și facilități care includ de exemplu accesul la plaja privată a hotelului, este semnificativ pentru planificarea vacanței. Turiștii vor avea la dispoziție în 2025, 54 de hoteluri all inclusive cu 12.583 camere, față de 11.873 din 51 de hoteluri, câte au funcționat pe litoral, în 2024.
Pentru 2025 se remarcă un interes sporit pentru experiențe autentice în natură care permit o interacțiune cu mediul în care evenimentele outdoor reprezintă un stil de viață, departe de activitatea cotidiană. Ecoturismul, din ce în ce mai prezent în planificarea unei vacanțe de familie, câștigă numeroși susținători, protejarea mediului, a valorilor tradiționale și patrimoniului cultural fiind bune practici pentru conservarea mediului și utilizarea responsabilă a resurselor naturale.
“Turismul românesc se află în plin proces de consolidare. Deși e clar că mai sunt multe de făcut, de la OMD-ul național, până la bugete solide, multianuale pentru promovare externă, politici puternice pentru păstrarea turiștilor români în țară și atragerea turiștilor străini, avem elemente pozitive în ultimul an:
S-au înregistrat 23 de Organizații de Managent al Destinației și am văzut, pentru prima dată, în ianuarie 2025, o participare înfrățită a OMD-urilor Timișoara, Sibiu, Oradea la târgul de la Viena, unde statul român nu a reușit să fie prezent. Cu fiecare nou kilometru de autostradă, un suflu diferit se simte în infrastructura României, zonele turistice devin mai accesibile. O companie aviatică românească își propune să unească Capitala cu Bucovina, Maramureș, Crișana prin zboruri zilnice. Noi hoteluri se construiesc, se modernizează și se afiliază lanțurilor internaționale, aducând încredere, prestigiu și turiști prin marketing modern. Evenimente culturale și sportive majore cresc peste noapte destinații precum Clujul sau Craiova. Festivalul internațional George Enescu atrage public de elită și orchestre din toată lumea.
În acest context, Bibi Touroperator lansează la Târgul de Turism al României 20-23 februarie. un concept inovator de poziționare, pentru a reflecta evoluția pieței și direcțiile pentru următorii zece ani. România e în prim plan.“, declară Adrian Voican, președinte Bibi Group4travel.
O mare provocare pentru 2025 rămâne turismul de incoming, deschiderea granițelor către Europa prin aderarea completă la Spațiul Schengen fiind o oportunitate pentru creșterea numărului de turiști. Promovarea României la târgurile internaționale de turism este esențială pentru atragerea străinilor pe anumite nișe cum ar fi turismul de sănătate, rural sau circuite culturale. România a fost inclusă în topuri de profil internaționale, iar acest lucru, corelat cu eliminarea restricțiilor la frontierele UE și acordarea facilităților pentru turiștii străini, ar putea genera un flux de aproape 3 milioane de vizitatori.
Conform Institutului Național de Statistică, în 2024, numărul turiștilor străini care au vizitat România a fost de 2.394,9 mii, în creștere față de 2023 cu 10,6%, dar sub nivelul din 2018, când au fost 2.785,4 mii. Pentru 2025 se estimează o creștere a incomingului de 10-15% și venituri de peste 1,5 miliarde de euro.
————————————–
Despre BIBI Touroperator
BIBI Touring Touroperator, membru BIBI Group4Travel, este unul dintre cei mai importanți touroperatori pe piața locală de turism, specializat pentru România, cu o cifră de afaceri a grupului de peste 13 milioane euro. De numele BIBI se leagă implementarea pentru prima dată în România a conceptului “Înscrieri Timpurii”. Bibi este un brand românesc creat cu peste 35 de ani în urmă, cu activități în domeniile turism și HORECA.
Be the first to comment