Journey to Timișoara sau Cum să fii timișorean pentru o zi

Echipa Journey Timișoara. FOTO: Journey TM
Echipa Journey Timișoara. FOTO: Journey TM

Să facem cunoștință cu Journey, proiectul turistic care a cîștigat recent competiția pentru antreprenori începători Startup Weekend Timișoara (20-22 septembrie) și simpatia Biroului de Turism Cațavencii, pentru faptul că respectă întru totul filozofia noastră de travel. Numele inițial, Cheap Travel, definea doar partea oarecum tehnică a proiectului, o inițiativă de excursii culturale la Timișoara cu buget redus, pentru studenți, artiști și alte categorii de turiști boemi, mai mult sau mai puțin tineri: transport pe bani puțini (zbor low cost, carsharing, autostop) – cazare ieftină (hostel, pensiune, gazdă) – discount-uri sau oferte speciale la partenerii locali (pub-uri, cafenele, restaurante).

În versiunea 2.0, Journey e mai mult decît atît, e o platformă care facilitează vizitatorilor care vor să cunoască cu adevărat orașul interacțiunea cu localnicii, pentru o experiență turistică la un alt nivel, dincolo de pelerinajul în turmă la destinațiile mainstream din recomandările must-see sau must-do ale ghidurilor turistice.

Concret, în pitch-ul de la Startup, băieții de la Journey își propuneau ca, pînă la sfîrșitul anului, să vîndă turistic Timișoara backpacker-ilor europeni (pe lîngă că, din vest, este ușor accesibilă rutier, capitala Banatului e legată de diverse părți ale continentului prin vreo zece linii aeriene low cost), la un preț psihologic de 99 de euro / week-end (transport, cazare două nopți, experiență locală incluse), și, după estimatul succes, aplicînd celebrul slogan Azi în Timișoara, mîine-n toată țara!, să deschidă francize și în alte locuri. Între timp, din dorința de a nu fi confundați cu o agenție de turism, s-au mai temperat cu promovarea acestui tip de pachet turistic și s-au concentrat pe dezvoltarea conexiunilor turist-comunitatea locală.

Echipa are momentan șase membri, fiecare responsabil de o bucățică din Journey: Adi Nicoară – designer grafic, Sorina Rusu – SEO and Database responsible, Doris Claudia – responsabil Social Media, Adrian Lupescu – responsabil parteneriate, Walter Fettich – developer și Andrei Munteanu – team leader și (mai nou și) web developer.

Andrei Munteanu, omul cu ideea: “Ce facem? Simplu! Îi oferim celui dornic de a călători altfel o alternativă la destinațiile și activitățile turistice clasice. Îi dăm șansa de a se simți ca un localnic; îi oferim o experiență locală, autentică și unică. Cum facem asta? Cu ajutorul nostru, localnicii pot oferi servicii călătorilor. Ești localnic? Vrei să le arăți străinilor orașul așa cum îl știi tu? Cum se distrează cei din orașul tău? Poți face acest lucru prin platforma noastră online. Totodată, călătorii, folosind serviciile pe care noi le vom intermedia, vor avea acces la o serie de discount-uri la hosteluri, restaurante, pub-uri etc.”. OK, Andrei, teoretic, de lîngă schemele de pe ecranul proiectorului, sună foarte bine. Pentru nota finală, însă, venim la Timișoara, să verificăm și cum le puneți în practică.

(articol publicat în Cațavencii nr. 45/123 din 13 noiembrie 2013 și pe catavencii.ro)

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.