Spații de cazare la mare înălțime. Club Dar Atlas Hotel, Marrakesh

Club Dar Atlas Hotel, Marrakesh. FOTO: Grig Bute, Ora de Turism

De la patul modest din Corner Hostel la camera 608 cu terasă a hotelului de patru stele Club Dar Atlas: ăsta a fost upgrade-ul cazării pentru a doua noapte (și pentru următoarele trei) în Marrakesh. Pentru c-am ieșit din programul individual de turism și-am intrat în cel al congresului FIJET, odată ce m-am alăturat la aeroport colegilor veniți din țară. Pe care i-am întîmpinat cu urări de bun venit, ca un vechi rezident de 24 de ore al locului ce mă aflam.

Locul: Am mers ceva cu van-ul cu care ne-au luat gazdele de la Marrakech Menara Airport pînă să intrăm în curtea hotelului, un complex de vilișoare P+1 cu covor roșu la intrare situat la vreo cîțiva kilometri în afara orașului, în direcție oarecum opusă aeroportului; ca idee de poziționare pe hartă, imaginați-vă o deplasare cam din extremitatea Ferentariului în Tei. Spun complex pentru că, la o tură a proprietății construite parcă într-o grădină botanică cu ziduri și garduri de pușcărie (cu majora deosebire că acestea nu-i împiedică pe infractori să iasă, ci să intre), am descoperit o mulțime de facilități și de dotări – spa, piscină, locuri de joacă pentru copii, terenuri de volei și tenis –, pe care, desigur, din motive de program superîncărcat, n-am mai apucat să le și testăm.

Prețurile: În cei 275 de euro ai taxei de participare la congres au încăput, pe lîngă excursiile și cinele la restaurante din oraș, și cazarea cu mic dejun, prînz (bufet cu ofertă bogată: vitrine calde și reci, specialități marocane sau europene) și băuturi all-inclusive la Dar Atlas. Dacă ajungi pe-aici, așteaptă-te să plătești 1.000 de dirhami, adică aproximativ o sută de euro, pe o dublă, tarif afișat pe ușa camerei. În interior, evident.

Oamenii: În perioada aia, între o joi de sfîrșit de noiembrie și o luni de început de decembrie, cred că numai noi, cei peste două sute de congressman-i veniți de pe toate continentele, eram oaspeții hotelului. Dintre cei 14 români ai delegației, coleg de cameră mi-a fost domnul profesor Nistoreanu de la ASE, pe care nu l-am sforăit prea tare. Sper.

Atmosfera: Foarte cosmopolită, vizual și vocal: în imensa sală de mese a restaurantului cu terasă spre piscină și în barul alăturat era permanent o vînzoleală de oameni cu farfurii (dimineața și la prînz) și pahare (seara) în mînă, iar fundalul sonor era asigurat de un amestec de cel puțin șase-șapte limbi de circulație internațională. Și locală.

(articol publicat în Cațavencii nr. 7/393 din 20 februarie 2019)