Spații de cazare de mare viteză. DAF 105 XF, Europa

Cabină camion DAF, autostradă din UE. FOTO: Grig Bute, Ora de Turism
Cabină camion DAF, autostradă din UE. FOTO: Grig Bute, Ora de Turism

Dacă pînă acum la rubrică am avut doar review-uri despre camere cu pereți și paturi fixe, a venit timpul ca, în premieră, să prezentăm un altfel de spațiu de cazare: mobil, de croazieră, 2 în 1, combinat și cu transport, pentru care faci check-in în cabina unui TIR la Londra, de exemplu, și check-out, cîteva zile mai tîrziu, la București, sau invers. Doar cușeta unui tren internațional mai poate oferi (pe uscat) condiții asemănătoare de cazare, cu diferența că nu poți opri pe parcurs decît în stații dinainte desemnate și, prin geamul vagonului, fața locului se vede doar din profil. Pentru turiștii cu bugete de avarie plecați într-o călătorie mai lungă, spre o destinație foarte îndepărtată, autostopul cu camionul poate fi metoda ideală de a împăca capra transportului cu varza cazării.

Adresa: Variabilă, în funcție de locurile de încărcare/descărcare, și dependentă de momentul instantaneu al cursei.

Căi de acces: Teoretic, toate drumurile europene pentru care s-a plătit în prealabil taxa de drum (care taxă are cuantumuri diferite de la stat la stat: de la una modică, de 9-10 euro, pînă la mai multe zeci de euro, pentru o simplă traversare de țară; plata se face prin intermediul unor device-uri asemănătoare router-erelor de net, încărcate în cont cu suma respectivă și puse pe bord pentru a fi verificate din mers de scanner-ele administrației rutiere). Practic, șoferii de TIR sînt maeștri în evitarea zonelor cu potențiale probleme; de exemplu, ocolesc Austria și polițiștii ei inflexibili, degrabă vărsători de amenzi pentru contravenții imaginare, alegînd trasee prin nord, via Slovacia-Cehia, sau prin sud, via Slovenia, în funcție de destinația finală a mărfurilor.

Dotări: Cabina unui DAF 105XF (camionul de test al episodului de azi) are dotările unei duble de trei stele: paturi suprapuse, dintre care unul rabatabil, frigider, DVD player, telefon, computer cu internet. Plus stația radio, indispensabilă comunicării cu partenerii de trafic, minus buda și dușurile. Care sînt pe palier, în popasurile de pe autostradă.

Prețuri: Depinde cum te înțelegi cu șoferul. În general, călătorești gratis, în sarcina ta căzînd serviciile de entertainment, cînd se oprește muzica, dar, recomandabil e să dai măcar o cafea, un sendviș și o bere în pauzele mai mari de pe traseu.

Ambianță: Să stai întins pe (un fel de) canapea și să călătorești zeci de ore, zi și noapte, este o experiență turistică inedită, de experimentat măcar o dată în viață. De la înălțimea cabinei de TIR ai alte unghiuri și alte perspective față de poziția șezînd într-un scaun de pasager în autoturism sau într-unul înghesuit în rîndul X de autocar. Pe parbrizul mare cît un ecran de plasmă XXL, rulează o diversitate de peisaje: de autostradă (poduri, tuneluri, viaducte, pasarele, accidente, ambuteiaje), industrial (furnale, eoliene, fabrici de bere), urban (periferie de oraș, aeroporturi, stadioane), rural (munți, pădure, rîuri, lacuri, cabane). Un road movie în care tu ești personajul principal.

(articol publicat în Cațavencii nr. 4/235 din 27 ianuarie 2016)

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.