Sîmbăta trecută am fost plecat din țară, vreo patru-cinci ore, într-o scurtă vizită a unui teritoriu italian; timp suficient să mă plimb printr-un hotel de cinci stele cu 13 etaje și să asortez un vin alb sec la o rice croquette sicilian-style. Și să văd și Constanța cum n-o mai văzusem niciodată pînă atunci. De la înălțime, de pe Puntea 13 a unui vas de croazieră italian oprit în stația Constanța (da, de prin 2013 încoace, e posibil să pleci într-un voiaj turistic pe mare direct din România). Experiența asta inedită, un fel de simulare de croazieră la țărm, a fost oferită de Aerotravel, dealer-ul român al companiei M(editerrane) S(hipping) C(ompany) Cruises, care a organizat o excursie cu clasa pe MSC Opera pentru vreo 25 de jurnaliști bucureșteni, 15 corespondenți locali ai presei centrale și alte cîteva zeci de reprezentanți ai agențiilor de turism partenere.
Mai fusesem la bordul unor ferry de mari dimensiuni, curse de linie pe Marea Mînecii, Baltică sau Tireniană, dar eram pentru prima dată pe o navă acostată la Constanța și pregătită de o croazieră Marea Neagră – Adriatica. Lansată la apă în 2004, MSC Opera e în acest moment în maiden voyage, prima călătorie de după o operație de mărire de volum: pe parcursul ultimelor săptămîni, după ce a fost tăiată în două, i s-au transplantat încă 24 de metri de cabine, pentru o capacitate de cazare maximă de 2.680 de pasageri; chiar și cu noua sa lungime (275 m) continuă să se încadreze în categoria navelor de sub 300 de metri care pot ajunge din Mediterana în Marea Neagră, strecurîndu-se prin strîmtoarea Bosfor. De la restaurante, baruri, cazinou, spa, sală de fitness și teatru la zone de lounge cu vedere la apă/oraș sau spații de joacă pentru copii (grădiniță) și doamne (shopping), acest resort mediteranean mobil deservit de un echipaj multinațional (singurul român întîlnit, un chelner în ziua lui liberă, a fost foarte amabil și răbdător, explicînd și recomandînd meniuri, deși gîndul lui era la întîlnirea cu familia/prietenii) are cam toate dotările posibile; inclusiv, în recepția de pe Puntea 5, o scară asemănătoare celei din Titanic (ptiu, funestă comparație!).
Vasul a ancorat doar pentru o zi la Constanța (o să-l găsiți aici pînă în septembrie, în fiecare a doua sîmbătă din lună, între orele 9 și 18), iar pasagerii dornici de o plimbare prin oraș au făcut schimb de locuri cu românii amatori de una la bord. Spre deosebire de grupul nostru, care a făcut doar o croazieră imaginară printre cargoboturile și macaralele portului, vreo alți 60 de conaționali, care ne-au însoțit la urcare, n-au mai coborît împreună cu noi, la 3,30 p.m., ci au rămas pe MSC Opera pentru un circuit de două săptămîni pe traseul Soci – Istanbul – Mykonos – Santorini – Kefalonia – Dubrovnik – Veneția – Bari – Atena (Pireu) – Constanța. Ca idee, pentru cei interesați de cît au plătit oamenii ăștia ca să ajungă (și) în orașul în care s-a filmat recent un episod al celebrului serial de reclame Game of Shepherds, tarifele încep de la 859 de euro patul în cabină interioară standard, plus taxe portuare (150 de euro/persoană) și service charge (8,5 euro/zi).
Probabil că mulți vizitatori au visat pentru cîteva momente cam cum ar fi să rămînă întinși pe un șezlong, cu un cocktail în mînă, lîngă piscina de pe puntea superioară, și să se trezească abia pe la Soci. Spălînd vase din poziția temporară de Dish Washer Manager, post înființat special pentru pasagerii de croazieră foarte scurtă, pînă la debarcarea forțată în primul port.
(articol publicat în Cațavencii nr. 28/208 din 15 iulie 2015 și pe catavencii.ro)
Be the first to comment