Spații de cazare la medie înălțime. Hostel Center, Sibiu

Hostel Center, Sibiu. FOTO: Grig Bute, Ora de Turism

Locul: La Hostel Center am ajuns oarecum întîmplător: căutînd un hostel în centrul Sibiului, mi-am amintit de tipul întîlnit în Bohemians Pub, data trecută, cînd am stat la PanGeea, care zicea că e cazat la un alt hostel, pe aceeași stradă. Așa că am luat-o, intuitiv, pe Avram Iancu, strada aia care iese din Piața Mare, imediat după gangul către Piața Mică, am trecut de PanGeea și am mers cîteva zeci de metri pe partea stîngă, pînă am dat de indicatorul care m-a trimis spre o poartă din tablă, după care am descoperit o curte îngrijită de casă bătrînească, cu balansoar și ghivece la intrarea în marchiza închisă cu geamuri, gen balcon de bloc comunist. Înăuntru, camera de șase locuri (trei paturi metalice cu etaj), bucătărioara înghesuită și baia model anterevoluționar au un aer de fostă pensiune renovată forțat, într-un stil alandala de modern și vintage: termopane pe aluminiu și uși din lemn, sobă de teracotă (doar decor) și calorifere, jaluzele cu perdele, mobilier mai vechi sau mai nou. Tariful afișat:

Prețurile: 50 de lei/pat. Descurajat de atmosfera generală, aș fi bătut în retragere, dar mi-a fost milă de proprietăreasă…

Oamenii: …o mămăiță de vreo 110 ani care locuiește într-un corp de clădire separat, aflat în aceeași curte. Își mai completează și ea pensia, mi-am spus resemnat, în timp ce un Aurel Vlaicu zbura din portofel și primeam cheia. Măcar sînt singur și e liniște, m-am consolat. Pînă cînd niște puști brașoveni hiperactivi s-au cazat, pe la 10 p.m., în camera alăturată (în care intrarea se făcea fix pe lîngă patul meu), au frecat ușa toată noaptea și s-au hăhăit unii la alții pînă în zori.

Ambianța: Hostel Center e, nimic de zis, în center, numai că nu prea e hostel; te simți cam ca în anii ’80, în concediu, în gazdă, la Amara. În afara vreunui backpacker rătăcit, ca mine, nevoit să rămînă, cînd celelalte hostel-uri din oraș sînt ocupate, nu văd portretul-robot al clientului căruia i se adresează: pensionarului nostalgic care vizitează Sibiul sau agentului de vînzări cu buget limitat venit în delegație? În atenția ultimului: dacă, în loc să stai în patul de lîngă fereastră, ți-l iei pe cel mai apropiat de minitelevizorul cocoțat pe dulap, n-o să ai semnal la mobil și-o să te spurce șeful fiindcă nu răspunzi la telefon.

(articol publicat în Cațavencii nr. 22/151 din 4 iunie 2014 și pe catavencii.ro)